Veelgestelde vragen2019-07-17T11:10:38+02:00
Wie financiert de tien wagens uit dit project?2019-03-14T11:20:04+01:00

Garage Mertens, Europark Zuid, 9100 Sint-Niklaas

Vervangt JustDrive andere initiatieven van deelwagens2018-08-13T14:10:37+02:00

Neen, ‘JustDrive’ is een aanvulling, omdat de markt zodanig snel evolueert. Mensen hebben allemaal specifieke mobiliteitsbehoeften en elke aanbieder zet in op specifieke aspecten van deze behoeften. ‘Justdrive’ wil voor inzetten op flexibiliteit en gemakkelijkheid van toegang.

Waarom slechts tien wagens en slechts 12km² in een eerste fase?2018-08-13T14:19:24+02:00

Om voldoende penetratie mogelijk te maken en te zien hoe het project in een verstedelijkt gebied met talloze mogelijkheden goed kan werken.

Waarom moet de stad hierin betrokken worden?2018-08-13T14:20:45+02:00

Omdat de stad de ‘driver’ is in de eerstvolgende ontwikkelingen inzake urbanisatie, mobiliteit, ruimtelijke ordening en klimaat.

Waarom een ‘pilootproject’ van 3 jaar?2018-08-13T14:21:19+02:00

Om de partners de kans te geven om stabiliteit in te bouwen en bij te sturen naar verloop van perioden.

Hoe reserveer ik een wagen?2019-03-14T11:18:52+01:00

Een wagen reserveren kan enkel via de app. Download de gratis app via jouw smartphone, zowel voor Android als iOs beschikbaar. Maak vervolgens een account aan en boek jouw wagen!

Is er een maximum afstand die ik kan/mag rijden?2019-03-14T11:03:04+01:00

Nee, je kan zo ver of zo lang met de gereserveerde wagen rijden als je wenst. Er is een tankkaart in de wagen aanwezig waarmee je kan tanken bij alle AVIA tankstations.

Wat als ik een boete heb?2019-03-14T11:02:38+01:00

Heb je een boete door te snel rijden of heb je een parkeerboete? Dit is geen leuk nieuws, maar jammer genoeg moeten wij de boetes wel doorrekenen. Wij brengen je hiervan op de hoogte.

Wat als ik panne heb?2019-03-14T11:02:25+01:00

In panne staan is nooit leuk. Je kan terecht op het nummer + 32 (0)2 756 86 88 van Volkswagen Assistance. Dit is nummer is 24/24 en 7/7 bereikbaar.

Wat met tanken?2019-03-14T11:02:13+01:00

In de wagen ligt er een tankkaart waarmee je bij alle AVIA tankstations kan tanken. Deze tankkaart is voorzien van een code zodanig je de wagen steeds zelf kan (vol)tanken.

Hoe betaal ik?2019-03-14T11:19:10+01:00

Alvorens je een wagen kan reserveren moet jouw creditcard gekoppeld zijn aan jouw account. Enkel via creditcard kan je overgaan tot betaling.

Heeft u vragen die nog niet beantwoord zijn?

Vul onderstaande gegevens in en wij nemen proberen je vraag te beantwoorden.

Ga naar de bovenkant